lørdag 9. april 2016

Mål og meining

Alle sier det er viktig å sette seg mål , og når du når målet, må du sette deg nye.
Jeg er dessverre en person som sjelden når målene jeg setter meg, enten setter jeg meg for ambisiøse mål, eller så gir jeg opp for det.
Jeg er en quiter.

Men med styrketrening er det annerledes, der klarer jeg å komme meg opp igjen på hesten etter å ha falt av lasset.
Jeg satte meg som mål å klare 100 kg i markløft innen 2014 var over, på 90 kg løftet (i oktober omtrent) fikke jeg en kink i ryggen som satte meg helt ute av spill i en uke, der jeg nesten ikke kunne bevege meg og det gikk nesten seks måneder før jeg våget meg på markløft igjen. 
Ikke å komme i fra, jeg nådde ikke målet mitt.
Store deler av 2015 har jeg brukt til å komme meg på beina igjen å våge å løfte tungt.
Jeg byttet ut tradisjonell markløft meg sumomarkløft, ting begynte å skje. 
I midten av august, 100 kg i markløft. 


Etter dette satte jeg meg ikke noen spesielle mål, kanskje det var frykt for å ikke klare det, eller frykten for nye skader som stoppet meg, det er jeg ikke helt sikker på. 
I år var mitt eneste nyttårsforsett at jeg skulle øke vekter i de fleste av øvelsene mine.
I gårkveld tok jeg 120 kg i hiptrust, 3 sett a 5, 6 og 8 rep.
Romansk markløft 1 rep 110 kg.
Dette ga meg blod på tann, og jeg har satt meg ett nytt mål, innen sommerferien starter skal jeg ha løftet 150 kg i hiptrust og 120 kg i en eller annen form for markløft.
Ønsk meg lykke til !







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar