fredag 14. september 2012

Høstsuppe.

Som mange sikkert vet, god kraft gir god suppe. Jeg er så heldig å ha en bestemor som koker kraft ofte og som gladelig deler ut til familie og venner. Denne suppen er laget av et av hennes spann med kraft jeg har hatt i frysen, dessverre var den ikke merket så jeg kan ikke helt si hva det er...Men god var den.

Til en dugelig stor porsjon trenger du:
1-2 l god kraft
1 selerirot, i terninge
1/2 kålrabi, terninger
4-5 store poteter, terninger
3-4 gulrøtter, skiver
1 purre, skiver
kjøttpølse/suppekjøtt/kylling/ kjøttboller e.l
Litt finsnittet kål om ønsket

Kok opp krafta, del grønnsakene, tilsett alt unntatt purren, kok opp.
Når det er kokt opp, tilsett purren og kjøttet og kok videre til grønnsakene er møre. 
Jeg liker godt å kjenne litt motstand i grønnsakene når jeg spiser.

Server gjerne med brød til.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar