tirsdag 11. januar 2011

Pizza uten deig

I dag har vi laget pizza uten deig til middag.
Siden jeg er gravid har jeg ikke brydd meg så mye om karb innhold i tomatpureen og de hakka tomatene, men dere som er veldig strenge på karbene må gjerne justere litt på oppskriften.

Pizzasaus
500 g kjøttdeig
1 løk, finhakket
2 fedd hvitløk, finhakket
1 chili uten frø, finhakket
3 store sjampinjonger
1 boks hakkede tomater
en stor dæsj tomat pure
oregano
salt og pepper

Raspet ost og det du måtte like av pizzafyll (jeg brukte i dag stekt kyllingfilet og bacon)

Sett ovnen på 200 grader.

Jeg stekte kjøttdeigen sammen med løk, hvitløk, chili og sjampinjong. Ha i tomater og tomatpuré, origano og smak til med salt og pepper. La putre litt, evt ha i litt vann om den blir for tykk.
I mens finner du fram en pai form. Ha omtrent halve sausen i bunn av pai formen, så du dekker bunnen godt, strø over med ett tykt lag med ost, ha på fyllet (kyllingen og baconet viss det er stekt) hell over resten av sausen, dekk fyllet, dander over med baconet og ha godt med ost på. Dryss litt oregano på toppen

Stekes på 200 grader i ca 15 min, avkjøl litt og server med en grønn salat.

2 kommentarer:

  1. VIlle savnet bunnen... Eller kanskje hatt ris eller pasta til... ;)

    SvarSlett
  2. Trodde jeg kom til å savne bunnen jeg også, men det går overaskende fint i grunn :)

    SvarSlett