mandag 1. oktober 2012

Grønnsaksuppe med tomat og makaroni.

Jeg har skikkelig dille på supper for tiden, og når jeg fant denne oppskriften inne på Monicas matverden måtte jeg bare prøve den!
Den var knall god!


1 l kraft/buljong (grønnsak eller høns/kylling)
2 gulerøtter
1/2 liten kålerot
1 boks hakkede tomater
3 poteter
1/2 liten sellerirot
1/2 purre
1/2 løk
4 pølser (jeg brukte gilde sine kalkunpølser)
1,5 dl makaroni
salt og pepper
hakket persille eller timian


Kok opp kraft og tomaten, del opp gulerot og kålrot og ha det i krafta.
La det småkoke litt mens du skreller og deler resten av grønnsakene.
Tilsett de i gryta og kok i 5 min.


Skjer pølsene i store biter og ha i, kok i 10 min.


Kok makaronien som anvist på pakken, og ha i suppa når grønnsakene er ferdig kokt.
Smak til med salt og pepper.
Dryss over urtene og server


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar