tirsdag 12. februar 2013

Villris salat

I dag var en sånn dag der alt gjekk på tverke.
Jeg var hjemme med sykt barn, jeg viste ikke hva vi skulle ha til middag, så jeg slo opp i den nye kokeboka jeg har fått,  Matmisjonen, der fant jeg den deiligste oppskrift på nudelsalat med reker og kongekrabbe. Joda, jeg putta litla i bilen og kjørte avgårde, men jeg fant ikke alle ingrediensene jeg skulle ha, så det ble risnudler istedenfor glassnudler og kylling i stedenfor sjømat. Jeg var virkelig i totalt feil sesong. Vi henter storebror i barnehagen og begge er med ett kjempesultne.
Salaten er nesten ferdig, ungene hyler rundt beina på meg og hva klarer jeg å gjøre? Jo helle nudlene rett i vasken, de var så sleipe de bare sklei ut.
Jeg var på vei til å sette meg ned å gråte sammen med ungene...
Da ble denne salaten til:



Villris salat med kylling

120 g villris (ukokt, 1 boil in bag)
300g grillet kylling eller kyllingkjøttdeig
sukkererter
reddik 
1/2 kinakål
1 bunt persille
Bønnespirer
2 stangselleri
1/2 agurk

Dressing
saften av 1 lime
fishsauce
sukker
Chili

Kok risen som vist på pakken og avkjøl, del grønnsakene i biter og ha i en bolle, pill kyllingen og ha den over. Bland inn den kokte risen.
Smak til limjuicen med fishsauce og litt sukker,finhakk ønsket mengde chili og bland inn, jeg brukte 1 hel .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar