lørdag 6. april 2013

Hjemmelagde grove tortillalefser

Vi nordmenn har virkelig lagt tacoen til hjertet. 
Jeg er en av dem, men dog minst mulig halvfabrikat som mulig. Vi lager vår egen guacamole, vårt eget krydder og nå også våre egne lefser. Det er kjempe lett og smaker så mye bedre enn de du får i butikken.
Mye sunnere er de også ;)

Her er oppskrifta til 12 små eller 6 store

3 dl hvetemel
3 dl siktet rugmel
1 ss rapsolje
1 ts salt
2 dl vann

Bland sammen melet og saltet, ha i vann og olje og kna til det blir en fast deig.
Del deigen i 2, og hver del i 6 emner.
Dryss litt hvetemel på bakebordet, kjevle ut hver del så tynt som du klarer.
Stek i 1-2 min på hver side i en tørr stekepanne.

Vil du ha finere lefser, bruk en tallerken eller lignende som mal og skjer ut lefsene, jeg synes selv det er litt sjarm i skjeve ujevne lefser .

1 kommentar:

  1. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.


    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Elin
    Alleoppskrifter
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett