mandag 1. april 2013

Scones

I dag er en spesiell dag, jeg og mannen har vert gift i to år, alle trodde det var en aprilspøk den gang, da vi på selveste 1 april skiftet status fra forlovet til gift. Høygravid som jeg var, kom vi tidlig hjem, for det var bare 13 dager til lillesøster gjorde entre, så jeg var sliten, vi satte oss ned med hver vår pc og skiftet like godt status...Gift.

Som en ekstra hyggelig start på dagen, bakte jeg grove scones til frokost, som vi hadde deilig hjemmelaget syltetøy på.
De var overraskende gode og utrolig lette å lage, jeg har alltid sett for meg at det er vanskelig å lage, men det var gjort på 20 minutter. 


Denne oppskriften går til ca 10 stk

2 dl hvetemel
3 dl sammalt grov hvete
2 dl sammalt fin hvete
1 dl havregryn
4 dl yoghurt naturell
4 ts bakepulver
1/2 ts salt

Bland alle ingrediensene sammen i en bolle, til deigen er samlet. 
Rull ut til en tykk pølse, del i 10 biter og legg på ett stekebrett, stekes i ovnen på 225 grader i 12 min.
Serveres lunkne med en klatt syltetøy. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar