søndag 18. november 2012

Salatat bi hummus

En kveld jeg var alene hjemme, ble jeg så heise mummsen, og siden vi omtrent aldri har sjokolade og annet godt i huset, måtte jeg lage meg litt mat.
Kikket i skapene og i kjøleskapet, tok frem en boks kikkerter og kom på en oppskrift jeg hadde sett i "Meze en kulinarisk oppdagelsesreise". I den oppskriften skulle det være granateple, men dette er noe jeg sjelden har i hus, ikke hadde jeg noe som minnet heller, så jeg tok min egen vri.
Enn annen versjon av denne har jeg lagt ut her.

Kikkerter
Tomat
Persille
Ruccola 
hvitløk
olivenolje 
saften av 1/2 sitron

Legg ruccolaen i bunnen av en skål, ha oppi kikkerter og hakket tomat.
Hakk persillen i passe store biter.
knus hvitløken i en morter, bland inn litt olje til det blir en tykk saus. Hell over salaten og bland forsiktig. Press over sitron og server.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar