mandag 19. september 2011

Peppermakrell røre

I det siste har suget etter brød og pålegg vert stort, noe som har gjort at jeg har bakt lavkarbobrød, jeg har til og med funnet en oppskrift som ikke smaker egg og er saftig, godt og har brød konsistens. Til godt brød må en ha godt pålegg og denne oppskriften her fant jeg på LCHF bloggen, som jeg har skrevet om tidligere, den er originalt laget med varmrøkt makrell, men jeg fant bare deilig varmrøkt peppermakrell, så jeg benyttet meg av den istedenfor.

Peppermakrell røre

2 fileter pepermakrell
2 hakkede vårløk
2 ss majones
Saften av 1/2 sitron
et dryss pepper.

Bland sammen majones, vårløk og sitron, riv makrellfileten i biter og bland inn i røra, smak til om du treng pepper i.
Smaker best når den får stå i kjøleskapet og sette seg litt, rundt en time, men kan fint spises med en gang.

2 kommentarer:

  1. Mmmmmm, dette høres godt ut, takk for at du deler! Og så utrolig koselig at du la igjen spor, det er jo litt artigere å blogge når man vet man har noen som leser det man skriver:-) Nå drar vi på setra, jeg og fem barn mens min kjære er på guttetur med jobben, hehe...men uansett, jeg ville ikke ha byttet:-) Ha en finfin helg du også, mvh Marianne

    SvarSlett
  2. MMmm! NO blei eg sulten! :D
    Klem fra Helene

    SvarSlett